top of page

Vi forklarer mer om "dingsen" som har blitt gjenstand for debatt, senest i Nettavisen.


Voice Choice ga voice til en forklaringsfilm om "Safedrive" for en stund tilbake.

Sjekk videoen her:


Hvorfor bruke en profesjonell stemme?


Videoforklaringsfilmer har etablert seg som en uunnværlig markedsføringsteknikk i dagens digitale verden. Det er en enkel og effektiv måte å presentere og forklare produktene dine på og hjelpe potensielle kunder med å forstå dem bedre. Men å ha en god voiceover kan gjøre en stor forskjell i hvordan videoen din oppfattes av publikum.


1. Klar kommunikasjon av budskapet:

En god voiceover sikrer at ditt budskap kommer klart og tydelig frem til potensielle kunder. En profesjonell stemme kan hjelpe med å forsterke følelser, skape et engasjement og samtidig formidle det riktige budskapet. En stemme som er rolig, klar og velartikulert, vil forklare produktet i detalj og hjelpe seerne med å forstå hva som tilbys. En profesjonell stemme vil også unngå misforståelser og uklarhet i budskapet ditt.


2. Gir mer troverdighet:

En god voiceover vil gjøre videoen din mer troverdig ved å vise at du har investert tid og ressurser i presentasjonen av produktet ditt. En profesjonell stemme kan umiddelbart øke kvaliteten på videoen din og øke troverdigheten til merkevaren din. Det kan hjelpe potensielle kunder til å ta mer informerte beslutninger og øke konverteringsrate for din bedrift.


3. Skaper en sterk tilknytning til merkevaren:

Det å ha en unik stemme til din merkevare kan hjelpe til med å skape en følelse av tilhørighet og styrke merkevarens identitet. Ved å velge en stemme som passer med merkevaren din, kan du skape en sterk tilknytning til publikum og bygge tillit til merkevaren din. Det kan hjelpe deg med å differensiere deg fra konkurrentene og styrke merkevaren din.


4. Kan brukes som et strategisk våpen:

Som en del av markedsføringsstrategien din, kan en profesjonell stemme bidra til å skape en viss atmosfære rundt produktet ditt. For eksempel, en beroligende stemme i en videoforklaringsvideo for økologisk te, kan appellere til et publikum som søker etter en mer avslappet og sunn livsstil. På samme måte kan en hardere og mer handlekraftig voice bidra til å øke merkevarens autoritet i et mer profesjonelt miljø.


5. Gir en mulighet for merkevarebygging:

En stemmeover kan også brukes til å bygge merkevarens tilstedeværelse i andre kanaler, som for eksempel podcast, lydbøker og radiospots. Ved å bruke en stemme som forbindes med merkevaren din, kan du bygge opp merkevaren din på en subtil måte og øke markedsføringseffektiviteten.


Konklusjon:

En god voiceover kan gjøre en stor forskjell i hvordan en virksomhet presenterer og forklarer produktene sine til sine potensielle kunder. Gjennom å bruke en profesjonell stemme vil både kommunikasjon av budskapet og troverdighet i produktet forbedres. En unik og passende stemme kan styrke tilknytningen til merkevaren og øke markedsføringsverdien. Det er viktig å ta en beslutning om hva slags stemme som passer best til merkevaren din for å dra mest mulig nytte av å bruke voiceover i videoforklaringsfilmer. Med den økende populariteten av videomarkedsføring vil en god voiceover være en velkommen tilnærming, og være et strategisk våpen i markedsføringsstrategien som øker konverteringsrate og engasjerer publikum.

Forklaringsvideoer har blitt et av de mest populære og effektive markedsføringsverktøyene for bedrifter over hele verden. Veksten av forklaringsvideoer har eksplodert de siste årene ettersom flere selskaper oppdager hvor raskt de kan formidle komplekse budskap på en engasjerende, kortfattet måte.


En forklaringsvideo er en kort animert video som forklarer et produkt eller en tjeneste på en enkel måte.

Den kan brukes til å forklare kunder om et selskaps misjon og verdier, demonstrere hvordan et produkt fungerer, eller promotere et kommende arrangement.


Den gjennomsnittlige forklaringsvideoen er bare rundt to minutter lang, men kan pakke inn mye informasjon i løpet av denne tidsrammen. Men en profesjonell voice over, blir den enda mer levende.


Forklaringsvideoer blir sett på som mer pålitelige enn andre former for markedsføring, fordi forbrukerne oppfatter dem mer som pedagogiske enn salgsfremmende.

Dette fører til høyere engasjement og konverteringer for bedrifter som bruker forklaringsvideoer som en del av sin markedsføringsstrategi.


Her er et eksempel på en forklaringsvideo vi har gitt voice til for

Oslos nye vannforsyning.

Et utrolig komplekst prosjekt, men som forklares enkelt i denne videoen.


Vi leverer voice til, og samarbeider med flere av de beste på forklaringsvideoer.

Lurer du på noe, bistår vi gjerne.

Husk at du får gratis demo på voice til ditt prosjekt, før du bestemmer deg.


God lydkvalitet er avgjørende for at budskapet skal nå frem.

Dårlig lyd kan få lytteren til å "skru av" og raskt miste interessen for det du forsøker å kommunisere.


GOD lydkvalitet sikrer at publikummet ditt hører budskapet klart og tydelig, gir et profesjonelt utrykk, og hjelper dem med å fokusere på innholdet som deles uten andre forstyrrelser som tar bort oppmerksomheten.

VÃ¥rt studio er lydisolert og akustikkbehandlet som sikrer perfekt lyd.

Dessverre gjøres det mye dårlig lydarbeid rundt om.


Når vi leverer voice til prosjekter er lyden alltid tilpasset, polert og klargjort for det aktuelle formålet.

Skal en profesjonell lyddesigner overta videre etterarbeid, leveres som regel lyden såkalt "raw". Da har lyddesigner det beste utgangspunktet.

Dette er kun redigert opptak, uten noen prosessering eller annen justering av lyden.

I mange tilfeller vil kunden ha "fiks ferdig, klar til bruk" lyd, som bare er å legge på presentasjonen eller videoklippet.

Da er voice og lyd prosessert for det aktuelle formålet med riktig loudness til den plattformen det skal brukes på. Til dette brukes kun det beste og nyeste utstyret.





Noe du lurer på om voice og lyd? Ta kontakt!

Husk, du får gratis demoinnlesing, så du kan vurdere hvordan det låter før du bestemmer deg.


Snakkes,


TLF: 92 43 25 92

bottom of page