top of page

Hvordan skal jeg forklare dette...?

Forfatterens bilde: Kim NygårdKim Nygård

Forklaringsvideoer har blitt et av de mest populære og effektive markedsføringsverktøyene for bedrifter over hele verden. Veksten av forklaringsvideoer har eksplodert de siste årene ettersom flere selskaper oppdager hvor raskt de kan formidle komplekse budskap på en engasjerende, kortfattet måte.


En forklaringsvideo er en kort animert video som forklarer et produkt eller en tjeneste på en enkel måte.

Den kan brukes til å forklare kunder om et selskaps misjon og verdier, demonstrere hvordan et produkt fungerer, eller promotere et kommende arrangement.


Den gjennomsnittlige forklaringsvideoen er bare rundt to minutter lang, men kan pakke inn mye informasjon i løpet av denne tidsrammen. Men en profesjonell voice over, blir den enda mer levende.


Forklaringsvideoer blir sett på som mer pålitelige enn andre former for markedsføring, fordi forbrukerne oppfatter dem mer som pedagogiske enn salgsfremmende.

Dette fører til høyere engasjement og konverteringer for bedrifter som bruker forklaringsvideoer som en del av sin markedsføringsstrategi.


Her er et eksempel på en forklaringsvideo vi har gitt voice til for

Oslos nye vannforsyning.

Et utrolig komplekst prosjekt, men som forklares enkelt i denne videoen.


Vi leverer voice til, og samarbeider med flere av de beste på forklaringsvideoer.

Lurer du på noe, bistår vi gjerne.

Husk at du får gratis demo på voice til ditt prosjekt, før du bestemmer deg.


14 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle

Comments


bottom of page